Przepis pochodzi z książki "Kuchnia Katalońska Salvadora Dali", którą dawno temu dostałam na urodziny :) Przepis nico zmodyfikowałam, gdyż nie robiłam sam białej kiełbasy (zgodnie z przepisem), a kupiłam gotową. Kiełbaski wychodzą rewelacyjne, zrównoważone w smaku. I jak mój mąż nie przepada za mięsami na słodko, tak kiełbaski bardzo lubi.

Składniki:
  • 500 g białej kiełbasy
  • 100 g cukru
  • 1/2 - 1 płaska łyżeczka cynamonu w proszku
  • otarta skórka z 1 cytryny
  • 3 łyżki smalcu
  • 2 łyżki miodu
  • 8 - 12 kromek chleba tostowego


Na patelni wymieszać smalec, miód, cukier, cynamon, skórkę cytrynową, nieco wody. Wrzucić przekrojoną na pół białą kiełbasę, smażyć aż cukier się skarmelizuje.

Opiec kromki chleba w opiekaczu. kiedy kiełbasa się obrumieni, od razu nakładać na grzanki, skropić powstałym sosem.

Smacznego :)

Brak komentarzy