Nowa edycja australijskiego Masterchefa, i nowy przepis Garego na tartę. Ja zrobiłam ją z rabarbarem - on ze świeżymi figami. Świetnie nadają się również gruszki, śliwki.

Składniki na kruche ciasto:
  • 120 g masła
  • 30 g cukru pudru
  • szczypta soli
  • 240 g mąki
  • 1 jajko
  • 1 żółtko

Składniki na pistacjową kruszonkę:
  • 35 g obranych pistacji
  • 40 g cukru
  • 40 g mąki
  • 30 g masła

Składniki na migdałowe nadzienie:
  • 120 g miękkiego masła
  • 120 g cukru pudru
  • 2 jajka
  • 1 żółtko
  • 40 g mąki
  • 1 łyżka amaretto
  • 2 łyżki pasty pistacjowej (ja pominęłam)
  • 120 g mielonych migdałów
  • starta skórka z 1 cytryny

Składniki dodatkowe:
  • rabarbar lub inne owoce
  • miód

Kruche ciasto:
Zimne pokrojone w kostkę masło wrzucić do robota kuchennego z założonym podwójnym nożem, dodać cukier puder, szczyptę soli - zmiksować. Dodać mąkę - zmiksować. Na koniec dodać jajko i żółtko i również zmiksować.

Ciasto wyłożyć na stolnicę podsypaną mąką i szybko zagnieść. Rozwałkować na grubość 4 - 6 mm. Wyłożyć nim formę do tarty* (najlepiej zrobić to nawijając ciasto na wałek), przykryć papierem do pieczenia na który wysypać fasole lub groch.

Piec w 160°C przez 12 min, aż zmieni kolor na złoty. Ostudzić

*Gary użył prostokątnej formy 35 x 7 cm. Ja zrobiłam tartę z podwójnej ilości składników i użyłam formy 37 x 24 cm.

Pistacjowa kruszonka:
Pistację zblanszować, osuszyć i zmielić (ja tylko zmieliłam i też wyszła pyszna kruszonka), wsypać do miski. Dodać mąkę, cukier i masło, wyrobić aż składniki się połączą i powstanie grudkowe ciasto (kruszonka). Kruszonkę przesypać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.

Piec w 160°C przez 6 min.

Migdałowe nadzienie:
W misce masło z cukrem pudrem utrzeć robotem kuchennym na puszystą masę. Dodać jajka i żółtko nie przerywając ucierania - połączyć składniki. Dodać pastę pistacjową, amaretto, przesianą mąkę, mielone migdały, starą skórkę z cytryny - ucierać, aż składniki się połączą.

Na zimny spód tarty wyłożyć migdałowe nadzienie do 3/4 wysokości. Rabarbar obrać, pokropić i wyłożyć nim wierzch tarty lekko wciskając.

Piec w 160°C przez 25 min. Ciepłą tartę wyjąć z piekarnika posmarować wierzch miodem i posypać pistacjową kruszonką. Przestudzić.

Smacznego :)



Brak komentarzy