Trzecia odsłona moich przetworów ogórkowych to: ogórki w słodko-kwaśnej marynacie - przepis wyszperany w internacie, który imponuje bogactwem składników i ma mój ulubiony ocet jabłkowy w składzie :)

Składniki:
  • 2 kg ogórków
  • 6 cebul, średnich
  • 2 papryki (zielona lub czerwona wg. uznania - ja dałam czerwoną dla kontrastu)
  • 3 ząbki czosnku
  • 3 łyżki soli
Składniki na zalewę:
  • 700 ml (3 szklanki) octu jabłkowego*
  • 2 szklanki cukru
  • 2 łyżki gorczycy
  • 1,5 łyżeczki nasion selera (nie miałam, wiec pominęłam)
  • 0,5 łyżeczki całych goździków
  • 1 łyżka mielonej kurkumy

Ogórki umyć, nie obierać! Pokroić w cienkie plasterki. Cebulę obrać, pokroić w cienkie krążki. Paprykę wymyć, przekroić na pół, pozbyć się nasion, pokroić w kostkę. Czosnek obrać, i pokroić w drobną kostkę. W dużej misce wymieszać: ogórki z cebulą, papryką, czosnkiem i solą. Odstawić na ok 3 godz.

Zalewa
Do garnka wlać ocet jabłkowy, dodać cukier, nasiona gorczycy, nasiona selera, goździki i kurkuma, zagotować.

Powstały sok z ogórków wlać do zalewy, podgrzać.

Sałatkę ogórkową przełożyć do słoików, zalać gorącą zalewą. Starannie zakręcić, ustawić słoiki do góry dnem na 5 minut, aby się uszczelniły. Jeżeli słoiki nie zaciągnęły to pasteryzować od zagotowania wody 10 min.

* Jeśli używamy zwykły ocet to należy zmniejszyć do 2 szklanek

Smacznego :)


Źródło przepisu: allrecipes - David

5 komentarzy:

  1. Baaaardzo octowe ogórki. Zrobiłam dokładnie według przepisu z octem jabłkowym, niestety są tak kwaśne, że nawet po opłukaniu wodą, ocet pali w gardło...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musiał być ocet jabłkowy chrzczony octem spirytusowym. Ocet jabłkowy, który podałam w przepisie jest domowej roboty i bardzo łagodny w smaku.

      Usuń
    2. Nie dziwię się w tym przepisie brakuje wody.. ocet jabłkowy prawidłowo ma 6 % A zwykły 10% to sobie wyobrażam ten smak masakra.. być może jej domowej roboty ocet ma może z 3 % to mogło by być ok ale bez wody sam ocet to coś nie tak..

      Usuń
  2. Ja skorzystałam z tego przepisu, ale po prostu spróbowałam zalewy przed wlaniem do słoików - wg mnie ocet jabłkowy sklepowy (6%) należy rozcieńczyć wodą w stosunku 1:2 (jak dla mnie wtedy jest odpowiednio kwaśny, ale nie za kwaśny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ps. aha, i dodałam miód - żeby było też trochę słodyczy i dodatkowa konserwacja :-)

    OdpowiedzUsuń