Poznałam ostatnio dwie wspaniałe dziewczyny, które wzbogaciły moją kuchnię o ukraińskie potrawy. Od Jany dostałam przepis na knyszyky (книшики). Jest to potrawa z ziemniaków, mięsa mielonego, smażona na głębokim tłuszczu. Knyszyki wychodzą pulchne, a mięso w środku soczyste. Szczerze polecam :) 
A Julii przepis na Solankę (Солянка) w następnym wpisie.

Składniki:
  • 1 kg ziemniaków
  • 250 g mięsa mielonego
  • 1 jajko
  • 1 cebula
  • mąka
  • sól, pieprz do smaku
  • olej do smażenia

Ziemniaki obrać i ugotować w osolonej wodzie. Przecedzić, ostudzić, zemleć lub przecisnąć przez praskę do ziemniaków. W misce uklepać na płasko ziemniaki, podzielić na 4 części. Wyciągnąć 1/4 i w to miejsce wsypać mąkę tak aby wypełniła puste miejsce. Dodać wyciągniętą 1/4 część zgniecionych ziemniaków, jajko i wszystko razem wymieszać.

Cebulę oprać pokroić w drobną kostkę, podsmażyć. W misce wymieszać mięso mielone z usmażoną cebulą, solą i pieprzem do smaku.

Zmoczyć ręce. Mokrymi dłońmi urwać kulkę ciasta ziemniaczanego wielkości piłki golfowej, zrobić kciukiem otwór do którego należy włożyć kulkę z mięsa mielonego wielkości orzecha laskowego. Zalepić ciastem ziemniaczanym (jak brakuje to dodać kawałek ciasta ziemniaczanego), formując owalny kształt.

Na patelnię wlać olej do 1/2 jej wysokości, rozgrzać. Knyszyki smażyć na złocisto z obu stron. Wyciągnąć, odsączyć z tłuszczu na ręczniku papierowym. Podawać ze śmietaną.

Smacznego :)

Źródło przepisu: Jana
Jana mam nadzieję, że wszystko dobrze zapamiętałam i zrobiłam. Dziękuję za przepis :)



3 komentarze: